French classification of products CPF rev. 2.1

Les nomenclatures d'activités et de produits ont été élaborées principalement en vue de faciliter l'organisation de l'information économique et sociale. Leur finalité est donc essentiellement statistique et d'ailleurs les critères d'ordre juridique ou institutionnel sont écartés en tant que tels dans leur construction. La NAF, nomenclature d'activités française, est une nomenclature des activités économiques productives. La CPF, classification des produits française, vise à classer les biens et les services issus des activités économiques.

Pour chaque code NAF, un lien avec la CPF permet de visualiser les codes et intitulés des produits associés à chaque activité et d'accéder à l'ensemble de la CPF. Ces codes et intitulés ont été actualisés pour tenir compte de la mise à jour de la CPF au 1er janvier 2015 (CPF rév. 2.1.). La NAF et la CPF constituent une infrastructure offerte à tous, permettant des classements économiques. Des précautions sont toutefois à prendre lors d'utilisations non statistiques des nomenclatures (lien vers circulaire ministérielle). En particulier, comme le précise l'article 5, alinéa 1 du décret 2007-1888, " L'attribution par l'Institut national de la statistique et des études économiques (INSEE), à des fins statistiques, d'un code caractérisant l'activité principale exercée (APE) en référence à la nomenclature d'activités ne saurait suffire à créer des droits ou des obligations en faveur ou à charge des unités concernées".

Nomenclatures
Date de publication : 01/01/2015

Rechercher dans la nomenclature

Veuillez-patienter…
2015-01-01T00:00:00+01:00

Associated activities null

47.11 – Retail sale in non-specialised stores with food, beverages or tobacco predominating

47.19 – Other retail sale in non-specialised stores

47.21 – Retail sale of fruit and vegetables in specialised stores

47.22 – Retail sale of meat and meat products in specialised stores

47.23 – Retail sale of fish, crustaceans and molluscs in specialised stores

47.24 – Retail sale of bread, cakes, flour confectionery and sugar confectionery in specialised stores

47.25 – Retail sale of beverages in specialised stores

47.26 – Retail sale of tobacco products in specialised stores

47.29 – Other retail sale of food in specialised stores

47.30 – Retail sale of automotive fuel in specialised stores

47.41 – Retail sale of computers, peripheral units and software in specialised stores

47.42 – Retail sale of telecommunications equipment in specialised stores

47.43 – Retail sale of audio and video equipment in specialised stores

47.51 – Retail sale of textiles in specialised stores

47.52 – Retail sale of hardware, paints and glass in specialised stores

47.53 – Retail sale of carpets, rugs, wall and floor coverings in specialised stores

47.54 – Retail sale of electrical household appliances in specialised stores

47.59 – Retail sale of furniture, lighting equipment and other household articles in specialised stores

47.61 – Retail sale of books in specialised stores

47.62 – Retail sale of newspapers and stationery in specialised stores

47.63 – Retail sale of music and video recordings in specialised stores

47.64 – Retail sale of sporting equipment in specialised stores

47.65 – Retail sale of games and toys in specialised stores

47.71 – Retail sale of clothing in specialised stores

47.72 – Retail sale of footwear and leather goods in specialised stores

47.73 – Dispensing chemist in specialised stores

47.74 – Retail sale of medical and orthopaedic goods in specialised stores

47.75 – Retail sale of cosmetic and toilet articles in specialised stores

47.76 – Retail sale of flowers, plants, seeds, fertilisers, pet animals and pet food in specialised stores

47.77 – Retail sale of watches and jewellery in specialised stores

47.78 – Other retail sale of new goods in specialised stores

47.79 – Retail sale of second-hand goods in stores

47.81 – Retail sale via stalls and markets of food, beverages and tobacco products

47.82 – Retail sale via stalls and markets of textiles, clothing and footwear

47.89 – Retail sale via stalls and markets of other goods

47.91 – Retail sale via mail order houses or via Internet

47.99 – Other retail sale not in stores, stalls or markets